Rebel Pięć klanów. gra (0824968841105)

2 ofert od 172,56 zł do 172,56 zł
Szczegóły
Producent Rebel
EAN 0824968841105
Opis

OKIEŁZNAJ DŻINY I PRZEJMIJ WŁADZĘ NAD SUŁTANATEM NAQALA!

Gra strategiczna rozgrywana w scenerii z "Opowieści 1001 nocy".
Tytuł z pierwszej pięćdziesiątki prestiżowego rankingu BoardGameGeek.

Wiek: od 13 lat
ilość graczy: 2-4
Czas gry: ok. 40-80 minut
Wydawca: Rebel
Projektant: Bruno Cathala
Wydanie: polskie

NA CZYM POLEGA GRA?
Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, iż na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszystkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy. Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?
W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować mnóstwo ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od charakterystycznych gier typu worker-placement. Wszystko stąd, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich efektywne i sprawne przemieszczanie.
Oazy, wioski, targowiska i dużo różnych miejsc jedynie czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.
Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz uzupełniające punkty na koniec gry,
Starszyzna - w dodatku gwarantują punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,
Kupcy - wracają z powrotem do woreczka gwarantując karty zasobów,
Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka gwarantując monety,
Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub skatalogowane poprzez innych graczy.
Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o mocnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy bez wątpienia użyją ich mocnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.
"Pięć Klanów" to gra z niezwykle wysoką jakością części, jasną i klarowną instrukcją i mechaniką, która proponuje dużo dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.
"Pięć Klanów" to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, mający na swym koncie sporo fantastycznych tytułów - "Cyklady", "Shadows over Camelot", "Mr. Jacka", "znikomego Księcia" i "Abyss".

Zawartość pudełka:
worek drewnianych pionków (16 żółtych, 18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 zielonych i 20 białych) • 96 monet zwycięstwa • 54 karty surowców • 30 kafelków Sułtanatu Naqala • 22 karty Dżina • 12 palm • 10 pałaców • 5 kart kolejności w turze • 2 zestawy znaczników (11 wielbłądów i 2 widoczniki tur) • 2 zestawy widoczników (8 wielbłądów i 1 znacznik tury) • 1 instrukcja • 1 tor punktacji • 1 wyraźnik licytacji • 1 znacznik kolejności w turze

rozmiary opakowania: 297 x 297 x 72 mm

Do kart (22 szt. Pokaźnych i 54 szt. Znikomych) można dokupić pasujące koszulki:
do dużych:
Rebel 80x80 mm "Wyvern" - opak. 100 szt.
FFG Square - nieelastyczne, opak. 50 szt.
do znikomych:
Rebel 45x68 mm "Mini European" - opak. 100 szt.
Rebel 45x68 mm "Mini European Premium" - niesprężyste, opak. 100 szt.
Mayday Mini Euro - opak. 100 szt.
Mayday Premium Mini Euro - nieelastyczne, opak. 50 szt.
FFG Mini European - nieelastyczne, opak. 50 szt.