Final Fantasy 15 (PS4)

5 ofert od 179,0 zł do 259,0 zł
Szczegóły
Producent Square Enix
PEGI (wiek gracza) 16+
Gatunek RPG
EAN
  • 5021290072947
  • 5021290073036
  • 5021290074910
  • 5021290073234
  • 5021290073142
  • 5021290073715
  • 5021290080560
Opis

Final Fantasy XV na PlayStation 4 to kolejna część legendarnego cyklu jRPG, który narodził się w 1987 roku. Jej producentem jest japońskie Square Enix. Tytuł został po raz pierwszy zapowiedziany w 2006 roku jako luksusowa produkcja na PlayStation 3. Nosił on wówczas tytuł Final Fantasy Versus XIII i był promowany jako część kombinacji Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII. Jej reżyserem był Tetsuya Nomura, twórca będący weteranem gatunku, który jako producent kreatywny i projektant postaci pracował nad linią Kingdom Hearts, Final Fantasy i takimi grami jak Parasite Eve czy The World Ends with You. Poprzez niemało lat produkcja Final Fantasy Versus XIII posuwała się w ślimaczym tempie, a deweloperzy wchodzący w skład drobnego zespołu stworzyli jedynie szkielet rozgrywki, a także zarys fabuły. W 2013 roku gra została ponownie przedstawiona światu jako Final Fantasy XV, a także zapowiedziana na konsole PlayStation 4 i Xbox On. Nowym reżyserem projektu został Hajime Tabata, mający na koncie gry Final Fantasy Type-0 i Crisis Core: Final Fantasy VII. W trakcie wieloletniego procesu tworzenia gry jej autorzy zmienili tytuł i porzucili rzymską trzynastkę, fabuła produkcji nadal związana jest tematycznie z pozostałymi przedstawicielami kompozycji Fabula Nova Crystallis. Dzieli ona z nimi wspólną mitologię świata, nad którym opiekę sprawują bóstwa, takie jak bogini Etro i służące im byty nazywane l'cie. Głównym bohaterem tytułu jest młody książę Noctis Lucis Caelum, którego rodzina od pokoleń rządzi znikomym i wysoko rozwiniętym technicznie miastem-państwem Lucis. Jako jedyny kraj na świecie wciąż dysponuje ono potężnym magicznym kryształem, zapewniającym ochronę i dostatnie życie jego mieszkańcom. Przez niemało lat Lucis izolowało się od świata zewnętrznego, broniąc się przed zakusami sąsiadów dążących do przejęcia kontroli nad źródłem jego bogactwa. Największym z oponentów niepokaźnego państwa jest zmilitaryzowane Imperium Niflheim, sprawujące kontrolę nad prawie całym kontynentem. Wzajemną niechęć, a także zimną wojnę pomiędzy dwoma stronami zakończyć miał specjalny traktat podpisany przez ojca Noctisa, a także samego imperatora. Okazuje się,propozycja umowy była wyłącznie blefem i w dniu ratyfikacji Lucis nieoczekiwanie najeżdżają zadziorne siły Niflheimu, niszcząc stolicę Insomnię. Kiedy rodzinne miasto Noctisa jest równane z ziemią, ten wraz z trzema towarzyszami, którymi są Gladiolus Amicitia (osobisty strażnik księcia), Ignis Stupeo Scientia (królewski doradca) i Prompto Argentum (przyjaciel Noctisa z dzieciństwa), podróżuje do miasta Altissia, w którym ma spotkać się ze swoją przyszłą żoną Lunafreyą „Luną" Nox Fleuret. Małżeństwo z Luną, młodą i wyjątkowo utalentowaną wieszczką potrafiącą komunikować się z bogami, która pochodzi z autonomicznej imperialnej prowincji Tenebrae, miało przypieczętować traktat pomiędzy Niflheimem i Lucis. Kiedy grupa bohaterów dowiaduje się o losie, jaki spotkał ich ojczyznę, staje przed potężnym dylematem i musi zdecydować, co zrobić dalej, jednocześnie ukrywając się przed polującymi na nich żołnierzami Imperium. Model rozgrywki w wersji na PlayStation 4 przypomina ten z linii Kingdom Hearts. Akcję gry obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a eksploracja wielkich, a także otwartych lokacji odbywa się w czasie rzeczywistym. W przeciwieństwie do poprzednich gier z kolekcji, system walki jest nastawiony na akcję, więc w grze nie uświadczymy konwencjonalnych turowych bitew, a także pojedynków na osobnych arenach. Kolejną różnicą w stosunku do poprzednich odsłon Final Fantasy jest fakt, że gracze mogą kontrolować tylko postać głównego bohatera. W ciągu przygody towarzyszy mu stale trójka jego przyjaciół, a od czasu do czasu do drużyny gościnnie dołączają dodatkowe postacie. Noctis może posługiwać się magią, specjalnymi umiejętnościami, a także jednym z jego wielu magicznych mieczy, które służą mu w razie zapotrzebowania za tarczę. Bohater potrafi również błyskawicznie teleportować się na niedługich dystansach, zaskakując przeciwników i docierając do normalnie niedostępnych miejsc. Poprzez sporą część rozgrywki możemy korzystać z pomocy towarzyszy, z którymi wykonamy łączone ataki i combosy. Walkę uatrakcyjnia możliwość kontrolowania pojazdów, mechów czy różnego rodzaju działek. Wraz z rozwojem fabuły tytułu dostajemy ponadto pomoc ze strony kolejnych Archaeanów, konkretnych istot pełniących rolę klasycznych summonów znanych z innych Final Fantasy. Po spełnieniu mocnych wymagań przyzywamy je w widowiskowy sposób na pole bitwy. Niezwykle ważną rolę w grze pełni eksploracja świata. Po mapie podróżujemy w samochodzie, automatycznie przemieszczającym się po wyróznionych drogach. W każdej chwili możemy jednak wysiąść z pojazdu i zejść z utartej ścieżki, wypełniając uzupełniające zadania i questy lub poszukując przeróżnych sekretów. W wytwarzaniu zastosowano proces dnia i nocy, który wpływa na zachowanie dzikich bestii. Drużyna graczy musi od czasu do czasu rozbijać obóz w dziczy - jedynie w czasie odpoczynku postacie mogą awansować na kolejne stopnie doświadczenia. Siły regenerujemy dzięki przygotowywanym posiłkom, a w zależności od zastosowanych elementów bohaterowie mogą dostać także dodatkowe bonusy do obrony albo ataku, które okażą się ważne zwłaszcza w walce z najsilniejszymi przeciwnikami. Oprawa graficzna na platformie PlayStation 4 wykorzystuje możliwości jakie dają biblioteki DirectX 11 i powstała przy użyciu technologii Luminous Studio. Jeżeli chodzi o projekty świata i postaci, twórcy inspirowali się równocześnie tradycyjną ikonografią fantasy, jak i współczesnymi krajobrazami Tokio, Wenecji, Stanów Zjednoczonych czy Karaibów. Za ścieżkę dźwiękową gry odpowiada utytułowana kompozytorka Yoko Shimomura, znana pomiędzy innymi dzięki muzyce z kolekcji Kingdom Hearts.